Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιλεγμένα

Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ ΤΟ 1849

       Το γεγονός: "Καλοκαίρι 1849 και μ ια μεγάλη πυρκαγιά η οποία κράτησε δύο ολόκληρες ημέρες, κατέκαψε 4.000 οικίες και κατέστρεψε κυριολεκτικά την πόλη των Σερρών."      Η πυρκαγιά του 1849 ( η οποία αναφέρεται σε ορισμένες πηγές και ως η μεγάλη καταστροφή του 1849 ) αποτελεί μία από τις πλέον μαύρες σελίδες στην ιστορία των Σερρών κατά την οθωμανική περίοδο, ίσως και προάγγελο της ολοκληρωτικής καταστροφής που θα υποστεί η πόλη αργότερα, το έτος 1913.      Η έρευνα σε ιστορικές πηγές, εκκλησιαστικά κατάστιχα και μαρτυρίες της εποχής αποκαλύπτει πως η φωτιά ξεκίνησε από αμέλεια σε ένα εργαστήριο ή οικία κοντά στο εμπορικό κέντρο (μπασιά) της πόλης. Λόγω των ισχυρών ανέμων και της αρχιτεκτονικής των σπιτιών —τα οποία ήταν χτισμένα κυρίως από ξύλο και λάσπη (τσατμάδες) και πολύ κοντά το ένα στο άλλο— η πυρκαγιά επεκτάθηκε με εφιαλτική ταχύτητα.      Μέσα σε δύο ημέρες, οι φλόγες κατέκαψαν περίπου 4.000 οικίες,...

Η 1η ΚΡΑΤΙΚΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

 




    Το γεγονός: Μάϊος 1938 και"Εδώ Αθήναι". Με τον τίτλο αυτό βγήκε στον αέρα η πρώτη επίσημη εκπομπή τής τότε Υ.Ρ.Ε. (Υπηρεσίας Ραδιοφωνικών Εκπομπών) από τους ραδιοθαλάμους Ζαππείου στην Αθήνα.


    Στις 21 Μαΐου 1938 πραγματοποιήθηκε ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στην ιστορία των ελληνικών μέσων ενημέρωσης: η πρώτη επίσημη ραδιοφωνική εκπομπή του κρατικού ραδιοφώνου στην Ελλάδα. Από τους ραδιοθαλάμους του Ζαππείου στην Αθήνα ακούστηκε για πρώτη φορά η ιστορική φράση «Εδώ Αθήναι», σηματοδοτώντας την έναρξη της οργανωμένης ελληνικής ραδιοφωνίας. Η εκπομπή μεταδόθηκε από την Υπηρεσία Ραδιοφωνικών Εκπομπών (Υ.Ρ.Ε.), δηλαδή τον κρατικό φορέα που είχε δημιουργηθεί από την κυβέρνηση Ι. Μεταξά για την λειτουργία του νέου αυτού μέσου.


    Η επίσημη έναρξη του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών έγινε το βράδυ του Σαββάτου 21 Μαΐου 1938. Πριν από την πρώτη ανακοίνωση μεταδόθηκε το γνωστό σήμα του «Τσοπανάκου», με ήχους φλογέρας και κουδουνιών, το οποίο έμελλε να γίνει χαρακτηριστικό σύμβολο του ελληνικού ραδιοφώνου για πολλές δεκαετίες. Το πρώτο πρόγραμμα περιλάμβανε την αναμετάδοση της τελετής εγκαινίων από το Ζάππειο, την συναυλία της Ορχήστρας του Ραδιοφωνικού Σταθμού υπό τον Αντίοχο Ευαγγελάτο, καθώς όμως χορωδιακά έργα και δελτίο ειδήσεων.


    Η δημιουργία του σταθμού αποτέλεσε σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού της χώρας μας την περίοδο του Μεσοπολέμου επί Ι. Μεταξά. Μέχρι τότε υπήρχαν μόνο πειραματικές ή ιδιωτικές προσπάθειες ραδιοφωνικών μεταδόσεων, όπως εκείνη του Χρίστου Τσιγγιρίδη στην Θεσσαλονίκη ήδη από το 1928. Με την λειτουργία του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών, το ραδιόφωνο πέρασε πλέον σε οργανωμένη κρατική λειτουργία και εξελίχθηκε σταδιακά σε βασικό μέσο ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, αλλά και πολιτικής επιρροής για την ελληνική κοινωνία.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις